PENGGUNAAN SOFTWARE GEOGEBRA DALAM PEMBELAJARAN MATA KULIAH GEOMETRI TRANSFORMASI DI STKIP BUDIDAYA BINJAI
DOI:
https://doi.org/10.37755/jsm.v16i1.1162Keywords:
Keyword: Geogebra, geometry transformationAbstract
This study aims to determine how students respond to the use of geogebra software in learning geometry transformation. With the population of STKIP Budidaya Binjai and as a sample is a third semester Mathematics Education student. The instrument used is the distribution of questionnaires in the form of statements about the use of geogebra software in learning geometry transformation. Data analysis used is the P test, based on the results of the questionnaire known The use of geogebra software in geometry transformation lectures shows a maximum response of 54% students with positive values and a minimum response of 3% students. In learning geometry transformation there is a lack of introduction to geogebra software from lecturers so that it raises many questions from students, therefore the authors give advice should be before using geogebra in the learning process lecturers introduce first what is geogebra software, so that students can understand the geogebra.References
Afni, K. Sitepu, D. R., & Saputri, L. (2022). Hubungan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Mahasiswa STKIP Budidaya Binjai di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Multidisplin Madani, 2(2), 727-736.
Askar, W. P. (2022). Alikasi Geogebra Classic 5 Sebagai Media Pembelajaran Pada Mata Pelajaran Matematika SMA . Jurnal Pendidikan Teknologi Informasi dan Vokasional, 4(1).
Fathurrahman, F. &. (2023). SOFTWARE GEOGEBRA PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA. STUDI LITERATUR. Jurnal Ilmiah Matematika Realistik, 4(1), 33-40.
Fitriani, F. M. (2019). Pemanfaatan Software Geogebra Dalam Pembelajaran Matematika. Jurnal Pendidikan Dan Pengabdian Masyarakat, 2(4).
Hasanah, H. (2020). Pelatihan Penggunaan Materi Lingkaran Di Smpn 10 Kota Serang . ABDIKARYA : Jurnal Pengabdian dan Pemberdayaan Masyarakat, 2(2), 71-82.
Ismail, a. n. (2020). Efek Geogebra pada Minat Belajar Siswa SMP . Wahana Matematika dan Sains: Jurnal Matematika, Sains, dan Pembelajaran, 14(1), 93-102.
Ridwan, M. (2022). Pengembangan Bahan Ajar Transformasi Geometri Berbantuan Geogebra untuk Memfasilitasi Kemampuan Visualisasi. (Bachelor's thesis, Jakarta: FITK UIN Syarif Hidayatulah Jakarta.
Saharani, D. a. (2023). Pemanfaatan Aplikasi Geogebra dalam Pembelajaran Matematika. In Seminar Nasional Daring Sinergi (Vol. 1, No. 1, pp., 269-275.
Saputri, L., Rahmadona, I., Aulia, N., & Sinulingga, S. P. B. (2023). PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN PROBLEM BASED LEARNING TERHADAP KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS DAN KOMUNIKASI MATEMATIS SISWA SMP. Jurnal Serunai Matematika, 15(1), 15-20.
Sari, D. P., & Saputri, L. (2020). Peningkatan Kemampuan Komunikasi Matematis Melalui Modelnpembelajaran Probing Prompting Dengan Media Geogebra Pada Siswa Kelas VIII SMP Negeri 2 Stabat. Jurnal MathEducation Nusantara, 3(1), 1-12.
Sitepu, D. R., Mardiati, M., & Arisa, T. (2022). PENGGUNAAN MODEL LAPS HEURISTIC TERHADAP KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS SISWA. Jurnal Serunai Matematika, 14(1), 15-19.
Sitepu, E. V. (2022). Analisi Kesulitan Belajar Siswa dalam Pembelajaran Matematika pada Pokok Bahasan Matriks Siswa Kelas XI SMK Swasta Bintang Langkat . Jurnal Serunai Matematika, 14(2), 133-141.
Susilawati, E. (2022). Efektivitas Penggunaan Model Guided Discovery Learning Terhadap Kemampuan Pemecahan Maslah Geometri dengan Memanfaatkan Software Geogebra pada Mahasiswa STKIP Budidaya Binjai. Jurnal Serunai Matematika, 14(1), 06-14.
Downloads
Published
Versions
- 2024-05-16 (2)
- 2024-03-31 (1)